A cégfejlesztés szakértője

Minőségirányítás ISO 9001

MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK – ISO 9001

Az ISO 9001 szabvány egy Minőségirányítási Rendszer, és azon keresztül egy szervezet általános működési modelljét írja le. Olyan általános követelményeket fogalmaz meg, amelyek teljesítése egy társaság sikeres, azaz gazdaságos, és a vevők elégedettségét elérő működéséhez szükséges.

Kinek ajánljuk?
Az ISO 9001 szabvány követelményei bármilyen szervezetre alkalmazhatók, függetlenül annak tevékenységétől, méretétől. Az ISO 9001 bevezetését és tanúsítását gyakran külső tényezők (vevők vagy állami előírások) kényszerítik ki. Cégünk által kínált tanúsítvány azonban sokkal többet nyújt egyszerű megfelelésnél, ezért mindazon felsővezetőknek ajánljuk, akik cégük hatékonyságát, és ezáltal üzleti eredményességüket növelni szeretnék.

A minőségirányítási rendszer kialakításának és bevezetésének előnyei

Az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány szerinti minőségirányítási rendszer kialakítása és bevezetése – egyebek mellett – az alábbi előnyökkel jár a szervezet és Vezetése számára:

  • a minőségjavítás eszközei hatékonyabb működést, ezáltal a költségek csökkenését eredményezhetik
  • a hosszútávon megbízható szolgáltatás nyújtása, a rendszeres minőségfejlesztés alkalmas a vevői bizalom és elégedettség növelésére, új ügyfelek megnyeréséreű
  • a folyamatok írásbeli szabályozottságával és az adatok átláthatóságának biztosításával erősíti a belső megbízhatóságot, növeli a szervezeten belüli kommunikáció hatékonyságát
  • növeli a vállalat piaci értékét
  • a társaság szerződött partnerei a sztenderdek betartásával hatékonyabbak, eredményesebbek lehetnek
  • a vevőkkel való kapcsolattartás során nagyobb elégedettség érhető el.

A minőségirányítási rendszer kialakításának folyamata

  • Helyzetfelmérés
  • Bevezető oktatás
  • Minőségirányítási dokumentációs rendszer kialakítása
  • Rendszerbevezetés a jóváhagyott szabályozó rendszerdokumentumok alapján
  • Minőségirányítási oktatás és belső auditor képzés
  • Minőségirányítási rendszer ellenőrzése, belső auditok
  • Tanúsítás

Tanácsadóink tevékenyen segíti a céget a rendszer kiépítése során, közreműködik az audit során esetlegesen feltárt nem megfelelőségek javításában.

A rendszer kiépítésének lépései:

  1. A projekt céljainak meghatározása, ismertetése, a projekt indítása.
  2. Helyzetfelmérés, értékelés, önértékelés, amelynek során megvizsgálják: 
    • az intézmény irányítási, döntési, működési és fejlesztési folyamatait, 
    • a dokumentumok és adatok kezelését, 
    • az erőforrásokat, 
    • az információáramlás folyamatait, 
    • a tevékenységi folyamatokat, 
    • az ellenőrzési és visszacsatolási folyamatokat. 
      A helyzetfelméréshez, de különösen a kapott adatok értékeléséhez szükség van külső szemre - vagyis szakértő tanácsadóra - is. Megbízásra
  3. A minőségügyi megbízott/vezető kinevezése
  4. A minőségpolitika és a minőségcélok megfogalmazása.
  5. A rendszer megtervezése: 
    • a kulcsfolyamatok meghatározása, 
    • a folyamatok közötti kapcsolatok meghatározása.
  6. A rendszer kiépítése és bevezetése: 
    • felelősségek, hatáskörök meghatározása, 
    • a minőségirányítás alapjainak oktatása minden dolgozó számára, 
    • a minőségirányítási rendszer bevezetésében felelősök és szerepet játszók további képzése, 
    • a folyamatleírások kidolgozása, 
    • a dokumentáció elkészítése, 
    • a rendszer működtetése, 
    • belső audit a rendszer megfelelőségének és hatásosságának ellenőrzésére, valamint a szükséges módosítások elvégzésére.
  7. Tanúsítás. Független fél írásos nyilatkozata a minőségirányítási rendszer ISO 9001 követelményszabványnak való megfelelőségéről.